“Skolotāji skolotājiem” palīdz apgūt lietotnes sociālo un dizaina prasmju mācīšanai skolās

Forumā “Skolotājiem no skolotājiem” Valmieras Gaujas krasta vidusskola ar interaktīvo risinājumu uzņēmumu “Vividly”, kā arī partneriem no Turcijas, prezentēja divas izglītojošas spēles skolēniem. Tās skolotājiem ļauj inovatīvā un aizraujošā veidā skolēniem pasniegt sociālās prasmes, kā arī dizaina domāšanu, izprotot tādus mākslas pamata terminus kā horizonts, perspektīva un citus. 

Jūnijā Valmierā klātienē noritēja Forums skolotājiem, kas  sākās ar konferenci, kurā izglītības un tehnoloģiju eksperti un darbinieki dalījās ar savu pieredzi un zināšanām par mācībām digitālā vidē. Skolotāji atzīst, ka pēdējie gadi ir bijuši sarežģīti, nācies apgūt daudz jauna un reaģēt uz negaidītām situācijām apmācību procesā. Vienlīdz grūts laiks tas bijis arī skolēniem, kam lielu daļu enerģijas paņēma pielāgošanās jauniem mācību formātiem, attālinātai komunikācijai un individuālam darbam. 

Skolotājus iedvesmoja vairāki stāsti par to, kā digitālās tehnoloģijas var būt palīgs šajās situācijās. Piemēram, Anda Rektiņa, Youtube kanāla “Digitālie skolotāji” izveidotāja, dalījās ar pieredzi par to, kā jebkurš skolotājs, bez lielas digitālās pieredzes, var atklāt, pētīt, rīkoties un galu galā – aizrauties ar digitāliem rīkiem, tādā veidā ieviešot varbūt nelielas, bet reālas pārmaiņas Latvijas izglītībā. Linda Sinka, Learn IT, plašāk izklāstīja pieredzi par skolēni iesaistīšanu sabiedrībai nozīmīgu risinājumu risināšanā ar programmēšanas mācīšanu, savukārt par to, kādi ir jaunākie interaktīvie unn tehnoloģiskie risinājumi Latvijas Skolas Somas piedāvājumā izstāstīja Aija Tūna. Par datiem, kas palīdz ceļā uz labāku izglītību un arī atvieglo skolotāju jau tā lielo noslodzi, plašāk runāja Kristaps Auzāns no uzņēmuma “Lielvārds” un skolotāju pieredzi un attieksmi pret digitāliem izaicinājumiem apkopoja PhD. Agnese Dāvidsone, Vidzemes Augstskolas asociētā profesore. Visu konferences dalībnieku uzstāšanos iespējams noskatīties Vividly Youtube kanālā šeit. 

Savukārt foruma otrā daļā skolotāji gan no Vidzemes reģiona, gan citām vietām Latvijā, praktiski apguva divas jaunas lietotnes, kas šobrīd ir pieejamas ikvienam un var būt noderīgs palīgs darbā ar skolniekiem. 

Lietotne “Project: Social Kid” ir paredzēta, lai apgūtu un attīstītu sociālās prasmes, īpaši izstrādāta, lai to varētu izmantot arī darbā ar bērniem ar īpašām vajadzībām dažādos izglītības līmeņos. Lietotnē var izspēlēt piecus situāciju scenārijus, kur, atkarībā no izvēlēm, var tikt ietekmēta scenārija attīstība. Skolēniem, spēlējot spēli, jāvēro sociālie apstākļi un jāizdara izvēlē – kādā tie komunicētu šādā situācijā. “Project: Social Kid” paredzēta skolotājiem, kuru priekšmetos bērni apgūst sociālās prasmes, sociālajiem darbiniekiem un citiem pedagogiem, kas kļūst par skolēnu mentoriem. 

“Project: Perspective” lietone radīta, lai palīdzētu apgūt un attīstīt mākslas un dizaina prasmes. Lietotne ikdienā būs atbilstošs palīgs skolotājiem, kas pasniedz mākslu, gleznošanu un arhitektūru.  Tā ir izglītojoša spēle, kas ļauj uzlabot perspektīvas izpratnes un zīmēšanas spējas, palīdz apgūt 3D attēla izpratni. Spēlei ir trīs daļas – horizonta, viena punkta perspektīvas un divu punktu perspektīvas – apguvei. Skolēni var strādāt gan individuāli, gan arī grupās, un to ir iespējams integrēt mācību programmā.

Izstrādātāji radījuši arī vadlīnijas digitālo rīku izpratnei un lietošanai un jeb “Skolotāja rokasgrāmatu”. Tā kopā ar informāciju par digitālo rīku lejupielādi, darba lapām un uzdevumiem katram rīkam, kas palīdz skolotājam integrēt digitālos rīkus stundās un semestrī, turpmāk būs pieejama Vividly mājas lapā www.vividlyapp.com/erasmus.

Previous
Previous

Skolotāji kļūst par digitālo risinājumu radītājiem.

Next
Next

Izveidotas lietotnes sociālo un dizaina prasmju apguvei skolās; aicina skolotājus pieteikties to izmēģināšanai