Skolotāji kļūst par digitālo risinājumu radītājiem.
Valmieras Gaujas krasta vidusskola un Edremitas liceja Turcijā kopā ar interaktīvo risinājumu uzņēmumu “Vividly”, kā arī partneriem Ungārijā, radījuši divas izglītojošas spēles skolēniem. Spēles pielāgotas ērtai izmantošanai mācību procesā, tematiski iekļaujoties stundu plānos. Tās skolotājiem ļaus inovatīvā un aizraujošā veidā skolēniem pasniegt sociālās prasmes, kā arī izprasts telpisko domāšanu, izprotot tādus mākslas pamatterminus kā horizonts, perspektīva un citus.
Spēles izveidotas “Erasmus+: Jaunatne darbībā” projekta “Innovation is a mindset. Creating digital tools for impact.” ietvaros, kura mērķis ir tuvināt izglītības jomu un tehnoloģijas, lai tās mācību procesā tiktu izmantotas jēgpilni un mērķtiecīgi. Spēļu izveidē iesaistījās nevalstiskās organizācijas, izglītības eksperti un skolotāji, praktisko risinājumu radīja Vividly.
Tehnoloģiju uzņēmumiem nav ierasts iesaistīties Erasmus + skolu vai nevalstiskā sektora projektos, tomēr Vividly komanda cer rādīt piemēru un mudināt vairāk tehnoloģiju uzņēmumus iesaistīties izglītības sektora digitalizācijas projektos apvienojot gan digitālo gan sociālā labuma mērķus un sniedzot interesantu pieredzi komandai. Vividly komandai šis projekts ļauj atbalstīt skolotāju tehnoloģiju pratību ar skolotāju tiešu iesaisti risinājumu izstrādē, kas ir viena no sociālā atbalsta aktivitātēm, ko Vividly veic ārpus uzņēmuma pamatdarbības.
Lietotņu izstrāde ir noslēgusies un pirms oficiālas publicēšanas, skolotājiem ir iespēja tās praktiski izmēģināt kopā ar ekspertiem, kā arī saņemt nepieciešamo papildu informāciju – darba lapas, idejas, kā tās integrēt savā mācību procesā un izmantot pēc iespējas pilnvērtīgāk. Jāuzsver, ka spēles ir izveidotas tā, lai būtu izmantojamas arī darbā ar bērniem ar īpašām vajadzībām – gan individuāli, gan grupās, gan arī integrētā klases vidē. Tāpat tās pielāgotas izmantošanai arī attālinātā mācību procesā.
Uzziniet vairāk par katru spēli un piekļūstiet mācību resursiem tiešsaistes Educators Guidebook vietnē www.vividlyapp.com/erasmus.
Lietotne “Project: Social Kid” ir paredzēta, lai apgūtu un attīstītu sociālās prasmes, īpaši izstrādāta, lai to varētu izmantot arī darbā ar bērniem ar īpašām vajadzībām dažādos izglītības līmeņos. Lietotnē var izspēlēt piecussituāciju scenārijus, kur, atkarībā no izvēlēm, var tikt ietekmēta scenārija attīstība. Skolēniem, spēlējot spēli, jāvēro sociālie apstākļi un jāizdara izvēlē – kādā tie komunicētu šādā situācijā.“Project: Social Kid” paredzēta skolotājiem, kuru priekšmetos bērni apgūst sociālās prasmes, sociālajiem darbiniekiem un citiem pedagogiem, kas kļūst par skolēnu mentoriem.
“Project: Perspective” lietone radīta, lai palīdzētu apgūt un attīstīt mākslas un dizaina prasmes. Lietotne ikdienā būs atbilstošs palīgs skolotājiem, kas pasniedz mākslu, gleznošanu un arhitektūru. Tā ir izglītojoša spēle, kas ļauj uzlabot perspektīvas izpratnes un zīmēšanas spējas, palīdz apgūt 3D attēla izpratni. Spēlei ir trīs daļas – horizonta, viena punkta perspektīvas un divu punktu perspektīvas – apguvei. Skolēni var strādāt gan individuāli, gan arī grupās, un to ir iespējams integrēt mācību programmā.
Projekta rezultāti tika prezentēti forumā “Skolotājiem no skolotājiem” Valmierā, Latvijā, kas bija ļoti apmeklēts un pulcēja klātienē vairāk nekā 50 pedagogus uz iedvesmojošām prezentācijām un meistarklasēm. Ikviens var skatīties prezentācijas tiešsaistē Vividlys Youtube kanālā: https://youtube.com/playlist?list=PLqauP7gdYZ5PtFqa-P7opseUguQzAW_vI. Katrā partnervalstī tika organizēti arī tiešsaistes vebināri.
Par projektu:
Projekts “Innovation is a mindset. Creating digital tools for impact.” tika finansēts ar Eiropas Komisijas “Erasmus+: Jaunatne darbībā”, kuru Latvijā administrē Valsts izglītības attīstības aģentūra, atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu.